reklama

czwartek, 14 kwietnia 2011

Aston Martin AMR One

Aston Martin AMR One - nowa benzynowa broń na dominację Diesla w La Mans

Autorem artykułu jest oleje


1 marca 2011 roku Aston Martin Racing zaprezentował plany na nowy sezon w Le Mans Cup, który zakłada pojawienie się niezwykłego bolidu, który ma z powodzeniem rywalizować z dieslami Audi i Peugeota - AMR-One.

Aston Martin AMR-One w barwach Gulf jest całkowicie nowym pojazdem klasy LMP1, wyposażonym w 2 litrowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 545 KM, półautomatyczną 6-stopniową przekładnię Xtrac i specjalnie dopasowanym nadwoziem wykonanym z włókna węglowego.
Fabryczny zespół wystawi jeden samochód w cyklu Intercontinental Le Mans Cup (ILMC). Natomiast dwa pojazdy będą brały udział w wybranych wyścigach (np. w Le Mans 24). Niestety nowy prototyp stajni Aston Martin Racing będzie można zobaczyć w Le Mans Cup dopiero na belgijskim torze SPA (7-8 maja) ponieważ nie weźmie on udziału w wyścigu 12 godzinnym w Sebring (19 marca). Wcześniej, bo już na początku kwietnia AMR-One zadebiutuje na francuskim torze Le Castellet w Le Mans Series.

Specyfikacja techniczna Aston Martin AMR-One LMP1:

Nadwozie – otwarta konstrukcja Aston Martin z włókna węglowego z usztywniającą stalową ramą.
Silnik – centralnie umieszczony silnik benzynowy DOHC, 6-cylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza, 4 zawory na cylinder. Około 540bhp, 6-stopniowa przekładnia Xtrac
Przekładnia – dopasowana 6-stopniowa, poprzeczna, półautomatyczna przekładnia wyścigowa Xtrac
Zawieszenie – zawieszenie z dwoma wahaczami poprzecznymi, amortyzatory aktywowane przez popychacze z trzecią sprężyną. Przedni stabilizator poprzeczny.
Sterowanie – mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym.
Aerodynamika – do obecnych przepisów LMP1 opracowana za pomocą CFD w połączeniu z Totalsim, uzupełniona o najnowszy statecznik.
Elektronika – system elektronicznego sterowania pracą silnika ze sterownikiem wtrysku, systemem danych oraz telemetrią (cosworth electronics systems). Pełne okablowanie i złącza military spec.
Koła i ogumienie – opony Michelin, 36/71 x 18 przednie oraz 37/71 x 18 tylne montowane na kołach z magnezu TWS.
Hamulce – 6 tłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo, tarcze przednie o średnicy 380 mm i tylne o średnicy 355 mm i klocki hamulcowe wykonane z włókna węglowego.
Wymiary:
Długość 4640 mm
Szerokość 1990 mm
Rozstaw osi 2930 mm
Maksymalna waga 900 kg

Zespół ogłosił jednocześnie skład załóg na zbliżający się sezon wyścigowy. W zespole 007 będą się ścigać: Darren Turner (GB) Stefan Mücke (DE) oraz jeszcze jeden kierowca, którego poznamy później. Z kolei obsadę 009 stanowią Adrian Fernandez (MX), Andy Meyrick (GB) i Harold Primat (CH).

---

www.gulfpl.blogspot.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

4 komentarze:

  1. Jeśli faktycznie chodzi o holowanie to ja od siebie polecam firmę https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ na której zawsze można polegać. Ja jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Holowanie samochodu to nie jedyna usługa, którą oferują firmy zajmujące się pomocą drogową. W wielu przypadkach możliwa jest naprawa drobnych usterek na miejscu, co pozwala uniknąć konieczności transportu pojazdu do warsztatu. Szczegóły dotyczące takich usług można znaleźć na stronie https://hol-max.pl/. Przy wyborze firmy warto również sprawdzić, czy oferuje pomoc w sytuacjach nietypowych, takich jak wyciąganie pojazdów z rowów czy błota. Tego rodzaju wsparcie może być kluczowe w trudnych warunkach pogodowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Usługi holowania mogą być nieocenione w niespodziewanych sytuacjach drogowych, kiedy pojazd nie jest w stanie samodzielnie kontynuować jazdy. Często obejmują one nie tylko transport uszkodzonego samochodu, ale także pomoc drogową, która może obejmować drobne naprawy na miejscu. Warto pamiętać o tym, że różne firmy mogą oferować różne zakresy usług i cenniki, dlatego przed skorzystaniem z pomocy warto zapoznać się z ich ofertą. Usługi te są dostępne przez całą dobę, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa kierowców. Szczegóły dotyczące tego rodzaju usług można znaleźć na stronie https://gex-hol.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nieprzewidziane sytuacje na drodze mogą zdarzyć się każdemu kierowcy, dlatego warto znać podstawowe zasady korzystania z usług holowania. Głównym celem takich usług jest bezpieczne przetransportowanie uszkodzonego pojazdu do warsztatu lub na parking. Wybierając firmę holowniczą, warto zwrócić uwagę na jej reputację oraz dostępność przez całą dobę. Istotne są także dodatkowe usługi, takie jak pomoc przy zmianie koła czy dostarczanie paliwa. Jedną z firm, które oferują kompleksowe usługi holownicze, jest https://eurohol.pl/.

    OdpowiedzUsuń