reklama

środa, 13 kwietnia 2011

Dlaczego sprzedajemy samochody

Czemu sprzedajemy samochody.

Autorem artykułu jest Bartosz Piecuch


Opis przyczyn, dla których sprzedajemy samochody. Ważne jest abyśmy zdali sobie sprawę, czemu tak naprawdę sprzedajemy i kupujemy samochody. Co jest siłą napędową rynku samochodów używanych?

Przyczyny wzmożonego ruchu w motoryzacji są dwie, co więcej są one sprzeczne, bo jedna wynika z założeń Sprzedającego, a druga Kupującego. W związku z otwarciem się rynku na samochody sprowadzane z zagranicy zarówno z jednej jak i z drugiej strony pojawiło się wielu chętnych, którzy coś na tej sytuacji chcą zyskać.

Najczęstszym powodem sprzedaży samochodu jest tak naprawę chęć pozbycia się auta, którego okres świetności właśnie mija, nieuchronnie się zbliża lub auto jest w złym stanie technicznym, który zaczyna coraz bardziej przeszkadzać właścicielowi. Drugą przyczyną jest sprzedaż w celach zarobkowych. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku aspekt ekonomiczny jest najistotniejszym czynnikiem decydu-jącym o sprzedaży samochodu.

Natomiast z drugiej strony podstawowym powodem zakupu jest chęć posiadania samochodu lepszego, nowszego i lepiej wyposażonego za możliwie najniższą cenę.

Sprzedający zawsze zainteresowany jest uzyskaniem wyższej ceny, dlatego będzie robił wszystko, aby zatuszować jakiekolwiek nawet najdrobniejsze wady i uszkodzenia. Często podając przy tym bardzo wygodne, ale mało prawdopodobne wytłumaczenie typu:


Tym samochodem jeździła babcia do kościoła raz w tygodniu. W dodatku po wspaniałych niemieckich drogach. Brzmi świetnie, ale nawet zakładając, że to prawda sprzęgło tego auta będzie z pewnością do wymiany natomiast zawieszenie zaliczyło każdą niemiecką dziurę a przynajmniej gwałtowne wjazdy na krawężniki.

Sytuacja życiowa zmusza mnie do sprzedaży auta. Nie stać mnie na auto. Jeśli jest to prawda, zapewne samochód będzie w kiepskim stanie technicznym i będzie wymagał dużego wkładu pieniędzy, ponieważ dotych-czasowy właściciel prawdopodobnie oszczędzał na utrzymaniu auta.

Sprzedaję, bo mam już drugi samochód w domu. Prawda jest taka, że sprzedający najpewniej wcześniej kupił nowy lub lepszy samochód a teraz sprzedaje stary. Pozostaje tylko pytanie dlaczego zdecydował się na wymianę samochodu i co w tym starym było nie tak? ---

porady dla kierowców, jak kupić używany samochód, opinie o samochodach, porady motoryzacyjne

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

10 komentarzy:

  1. Kupując używane auto można trafić jak w totka i za małe pieniądze kupić świetny wóz, ale można też się naciąć i popełnić życiowy błąd. Obowiązkowo pytać o numer VIN, handlarz powinien go podać bez problemów. W artykule: www.mazda.warszawa.pl/abc-kupna-uzywanego-samochodu/ jest więcej o tym jak kupić używany wóz i nie dać się oszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sprzedałem swój ostatni samochód dlatego, że wymieniałem go na nowszy model. Jakby nie było to i tak na każdy pojazd staram się mieć dobre ubezpieczenie AC. Za każdym razem najlepsze warunki uzyskuję w https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod/ac więc jestem przekonany, że warto jest je wykupować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat jeśli chodzi o mnie o ja właśnie kupiłam sobie kolejny samochód, gdyż poprzedni był niestety już wrakiem. Oczywiście od razu zdecydowałam się na wybór dobrego ubezpieczenia OC https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-oc-ac-szczecin/ i jestem zdania, że ten wybór jest jak najbardziej najlepszy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazwyczaj chcemy wymienić na nowszy model. Są też sytuacje gdzie okazuje się, że starego nie opłaca się już naprawiać. Ja tak miałem, z warsztatu już sam nie wyjechał. Szukałem nowego auta a na ten czas wynająłem z https://flexrent.pl samochodzik. Taki którym mi się bardzo dobrze jeździło, w końcu kupiłem taki sam model mimo, że wcale tak nie planowałem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Głównie dlatego, że chcemy kupić jakiś nowy, inny. Nie ma w tym nic złego jeśli fundusze pozwalają, ja też nie raz zmieniałem samochód na nowszy model. Nie przywiązuje się do aut dlatego nie jest to dla mnie problem. A samochód co sprzedaję zawsze zabieram na car spa gdańsk, dzięki temu cena za jaką idzie jest wyższa.

    OdpowiedzUsuń