reklama

czwartek, 7 kwietnia 2011

Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy.

<h2>Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy</h2> <p>Autorem artykułu jest Beata Kołodziejczak</p> <br /> Krok po kroku: formalności przy zakupie używanego samochodu osobowego sprowadzonego z Niemiec. (tłumaczenia - Urząd Celny: akcyza - Urząd Skarbowy: VAT - rejestracja) <p>Stając się posiadaczem upragnionego samochodu sprowadzonego z Niemiec otrzymujemy wraz z nim komplet dokumentów niezbędnych do zarejestrowania go w Polsce. Najczęściej jest to dowód rejestracyjny, karta pojazdu i dowód własności pojazdu (umowa sprzedaży lub faktura). W przypadku samochodu zarejestrowanego wcześniej w Niemczech powinniśmy mieć następujące komplety dokumentów: Fahrzeguschein, Fahfrzeugbrief, Kaufvertrag (Rechnung) lub Zulassungsbescheinigung Teil I, Zulassungsbesheiniugung Teil II, Kaufvertrag (Rechnung). Dokumenty te muszą zostać przetłumaczone przez <a href="http://www.kolodziejczak.pl" target="_self">tłumacza przysięgłego języka niemieckiego</a>. W każdym przypadku najlepiej zgłosić się bezpośrednio do tłumacza a nie biura tłumaczeń. W ten sposób oszczędzamy na czasie i nie płacimy za pośrednictwo. Koszt tłumaczenia wynosi od 50 zł za komplet dokumentów.</p> <p>Od momentu sprowadzenia samochodu do Polski mamy 14 dni na zgłoszenie się do <strong>Urzędu Celnego</strong> i opłacenie akcyzy (druk <strong>AKC-U</strong>). Podatek ten oblicza się od wartości pojazdu a jego aktualne stawki wynoszą: 3,1% - samochody o pojemności silnika do 2000 ccm i 18,6% - samochody o pojemności silnika powyżej 2000 ccm. Kupując auto, warto wcześniej zwrócić na to uwagę, by nie być zaskoczonym kwotą akcyzy. Urząd Celny w ciągu kilku dni wydaje zaświadczenie o zapłacie akcyzy, od którego trzeba jeszcze uiścić 17 zł opłaty skarbowej.</p> <p>Musimy również zjawić się we właściwym <strong>Urzędzie Skarbowym</strong> i złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że nie mamy obowiązku uiszczenia podatku VAT od naszej transakcji (druk <strong>VAT-24</strong>). Po kilkudniowym oczekiwaniu otrzymujemy zaświadczenie. Jednak i tym razem płacimy opłatę skarbową: 160 zł.</p> <p>Następnie należy wykonać <strong>badanie techniczne</strong> samochodu. Pod koniec września 2009 weszły w życie przepisy znoszące obowiązek przeprowadzania badań technicznych samochodów, które mają ważny termin przeglądu wykonanego za granicą. Okazuje się jednak, że w zależności od wymogów danego wydziału komunikacji, stację kontroli pojazdów i tak najpewniej musimy odwiedzić. Jeżeli niemieckie badanie techniczne jest jeszcze ważne, trzeba zrobić badanie okresowe albo tzw. specyfikację. W innym wypadku musimy mieć przegląd "zerowy".</p> <p>Z kompletem dokumentów (<a href="http://www.kolodziejczak.pl" target="_self">tłumaczenie dokumentów samochodowych</a>, zaświadczenia z Urzędu Celnego i Skarbowego, potwierdzenie przeprowadzenia badania technicznego) pozostaje nam zgłosić się do właściwego <strong>wydziału komunikacji</strong>. Tu przedstawiamy również dowód wpłaty opłaty recyklingowej (500 zł) i rejestrujemy samochód (opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych to ok. 250 zł). Otrzymujemy tymczasowy dowód rejestracyjny, który po miesiącu możemy zamienić na właściwy dokument.</p> <p>Cała procedura nie jest zbyt skomplikowana i z powodzeniem możemy przejść ją sami nawet w przeciągu kilku dni.</p> <p>Szerokiej drogi...</p> ---     <p><a href="http://www.kolodziejczak.pl" target="_blank">www.kolodziejczak.pl</a><br />tłumacz przysięgły jezyka niemieckiego</p> Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://artelis.pl/">www.Artelis.pl</a>

6 komentarzy:

  1. Kupowałam auto za granicą i też czekały mnie takie kroki jak opisane tutaj. Na szczęście nie był to tak duży wydatek jakby się mogło wydawać. PO zakupie auto trzeba odpowiednio przygotować, przydadzą się woski samochodowe https://showcarshine.pl/pielegnacja-lakieru/woski-samochodowe po nałożeniu takich lakier będzie odporny na uszkodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością również należy przede wszystkim wykupić niezbędne i obowiązkowe ubezpieczenie OC. Warto jest zapoznać się z wpisem https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ z którego można wywnioskować jak znaleźć najtańsze OC.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście jest to niezbędne jeśli chcemy się poruszać takim samochodem u nas na drodze. Muszę przyznać, że bardzo fajną sprawą jest przywieźć takie auto na lawecie. Ja dzięki uprzejmości pomocy drogowej https://eurohol.pl/ właśnie tak zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda takie formalności są niezwykle ważne, ale ja przede wszystkim chciałem przyjechać na lawecie do kraju i udało mi się ten plan zrealizować. Bardzo fajnie, że pomoc drogowa https://zakrzewski-holowanie.pl/ posiada odpowiednią flotę.

    OdpowiedzUsuń
  6. W wielu sytuacjach korzystniej wyjdzie wypożyczenie samochodu z https://flexrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-lotnisko-katowice-pyrzowice/ niż na przykład sprowadzanie z zagranicy i jego utrzymywanie. Teraz wszystko jest takie drogie...

    OdpowiedzUsuń