reklama

czwartek, 7 kwietnia 2011

Nowe wymogi dla kierowców.

Nowe wymagania dla kierowców.

Autorem artykułu jest Maciej Rogacki


W celu poprawy bezpieczeństwa na drogach wprowadzono nowe wymagania dla kierowców samochodów ciężarowych. Według stanu na dzień dzisiejszy każda firma, która w sposób zawodowy zajmuje się transportem towarów lub ludzi nie może już zatrudniać przypadkowych kierowców.

W celu poprawy bezpieczeństwa na drogach wprowadzono nowe wymagania dla kierowców samochodów ciężarowych. Według stanu na dzień dzisiejszy każda firma, która w sposób zawodowy zajmuje się transportem towarów lub ludzi nie może już zatrudniać przypadkowych kierowców. Kierowca taki ma obowiązek zapisać się na określone w ustawie szkolenie: kwalifikacja wstępna, szkolenia okresowe oraz poddawać się częstszym badaniom.

Dzięki ujednoliceniu wymagań, jakie będą stawiane zawodowym kierowcom nie tylko w Polsce, ale i w pozostałych krajach Unii Europejskiej, umożliwi ten fakt naszym kierowcom większe możliwości w zakresie podjęcia pracy za granicą, zaś polskim firmom, zajmującym się transportem międzynarodowym znacznie ułatwi zatrudniania pracowników z innych krajów członkowskich. W związku ze zmianą przedstawionych powyżej przepisów każdy nowy kierowca zawodowy, który będzie zatrudniany w firmie przewozowej po raz pierwszy, będzie musiał obowiązkowo przejść kwalifikację wstępną. Egzamin państwowy będzie dotyczyć znajomości pojazdu.

W związku z faktem, że pełny kurs kwalifikacyjny nie będzie tani, ze względu na konieczność posiadania odpowiedniej infrastruktury technicznej, jak np autodromu dla pojazdów ciężkich (o wartości około 9 mln zł) nowelizacja przewiduje możliwość zlecania takich kursów odpowiednim jednostkom. W związku z przedstawioną powyżej nowelizacją, obecnie prawo jazdy będzie mogło zawierać wymagania i ograniczenia, które wynikają ze stanu zdrowia kierowcy, z możliwości prowadzenia określonego pojazdu oraz z przepisów ustawy. Wymagania i ograniczenia mogą dotyczyć np.ograniczenia uprawnienia do wskazanych pojazdów oraz terminu ważności prawa jazdy.

---

Ogłoszenia motoryzacyjne

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

6 komentarzy:

  1. Akurat same wymogi jeśli chodzi o kierowców są bardzo ważne i ja jestem zdania, że po prostu warto jest je znać. Jestem zdania, ze jeśli chodzi np. o zwrot ubezpieczenia OC to fajnie to napisano w https://kioskpolis.pl/zwrot-ubezpieczenia-kupionego-online/ jak możemy taką polisę kupioną przez internet zwrócić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy o tym nie słyszałem, ale faktycznie są to dość ważne kwestie. Jak dla mnie także bardzo fajnie sprawdza się to co przeczytałem na stronie http://autowizja.pl/2019/06/czyste-szyby-w-samochodzie-jak-o-nie-zadbac/ i faktycznie dbanie o szyby samochodowe jest niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o mnie to ja swoją uwagę w kwestii motoryzacji skupiam na renowacji VW Transportera T2, którego niedawno kupiłem. Bardzo fajnie, że właśnie w sklepie motoryzacyjnym https://garbus.pl/vw-transporter-t2a bez najmniejszego problemu mogę dostać do niego sporo części zamiennych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak naprawdę moim zdaniem bardzo ważną sprawą jest to, aby wiedzieć również co robić w przypadku awarii naszego pojazdu. Ja w takich sytuacjach wzywam pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/auto-pomoc/ gdyż wiem, że na nich zawsze mogę polegać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poniekąd takie sprawy są oczywiście ważne, ale jak dla mnie również niezwykle istotne jest to aby wiedzieć co zrobić jak chcemy szybko sprzedać nasze auto. Myślę, że fajną opcją jest skorzystanie ze skupu aut https://vikingskupaut.pl/ i ja również z takiej opcji skorzystałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym kierowcą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę za kółkiem - awaria samochodu może przydarzyć się każdemu. W takich sytuacjach nieoceniona jest pomoc drogowa. Serwis https://glinski-hol.pl/ oferuje szybkie i profesjonalne usługi holowania, naprawy na miejscu awarii i transportu pojazdów. Pamiętaj - lepiej zapobiegać, niż leczyć. Zawsze miej pod ręką numer do sprawdzonej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń